Myslím, tedy jsem (2. část)

Jak již bylo napsáno v předchozím článku, i o mozek je třeba pečovat. Nejen v raném věku, při jeho rozvoji, ale i ve věku pokročilejším, kdy je žádoucí bránit nervypoškozujícím procesům souvisejícím zejména se stárnutím.

V prvé řadě je vhodné vyloučit ze svého okolí zdroje volných radikálů jako je kouření, chemicky zpracované potraviny či vyhýbat se prostředí se znečištěným ovzduším. Volné radikály způsobují stárnutí buněk, a přestože samy žádnou nemoc nevyvolávají, zhoršují stav a projevy všech nemocí.

Ve zpomalení nežádoucích procesů pomáhají vitamín C, E, bioflavonoidy, karnitin, zinek, chróm a některé aminokyseliny. Mnoho těchto potřebných látek pro ochranu mozku a udržování jeho správných funkcí obsahuje správná strava, do které je třeba zařadit salátové oleje, oříšky, ryby, drůbež, kořenovou a listovou zeleninu, ovoce, a snížit příjem vysokotučných mléčných výrobků, červeného masa, vnitřností a másla.

Dále je vhodné užívat potravinové doplňky s ginkgo biloba nebo třeba s obsahem Q10 (koenzym Q10 je látka podobná vitamínům, jeho úlohou našem těle je produkce energie a ochrana buněk před ničivým působením volných radikálů).

Výtažky z ginkgo biloba obsahují řadu významných látek (terpeny a flavonoidy), které především rozšiřují cévy a tím umožňují zlepšení průtoku krve i těmi nejjemnějšími vlásečnicemi v našem těle. V mozkové tkáni dochází ke zlepšení využití kyslíku paměťovými buňkami, výsledkem čehož je zvýšení koncentrace a celkové duševní svěžesti.

Nesmíme také zapomínat na to, že skvělým způsobem, jak se bránit před úpadkem mozkových funkcí, je udržovat aktivní mysl - čtením knížek, luštěním křížovek, sudoku nebo účastí v dalších kreativních činnostech. A že důležité pro udržení mozku v kondici je nejen strava, ale i pravidelné cvičení.